alahaiii , jealousssssssnya --'
Tuesday, July 26, 2011
Thursday, June 23, 2011
ask my myself :)
- am i nice ? maybe laa . hihi
- what am i grateful for ? was born to this world . alhamdulillah :)
- am i honest ? yeah , i love to be honest .
- do i work hard ? do as i can . buat kerja tangguh tangguh tuu biasa laa :P
- what do i need to change about myself ? my attitude yang tak berapa nak elok tuu .
- do i complain ? always . i ni cerewet sikit .
- do i care about others ? yes , of course laa . caring kannnn XD
- do i spent enough time with my family ? yesssss . banyak spend time ngan family laaa . i love my family ♥
- am i successful ? not yet . tak tahu nak jadi success macam mana .
- what are in my dream ? to be a good wife . hihihiiii
- am i positive ? tak ada laa positive sangat .
- am i cheap ? hohooo . no laaaaa ! mahal + kedekut :P
- am i selfish ? no laaa .
- who do i love ? my family , boyfie , gergurl and all my bestieeeee ♥
- what makes me happy ? adaaaa laa :D
- what makes me sad ? someone breaks my heart :(
- what makes me angry ? many things . memang selalu marah marah pun .
- what is my greatest regret ? hurt people's feeling . especially , orang orang yang tersayang . rasa bersalah laa pulak :(
- do i listen to my heart ? yesss , ikut je apa hati i cakap . always be positive :)
- do I let other people’s negativity affect me ? ikut suka hati diorang laa . the important is i tahu yang mana betul and yang mana salah :)
- what is missing in my life ? hmmm , nothing . so far laaa .
- do i ask enough questions ? okay , enough . tak larat dah .
Posted by @ekaamohamad at 7:38 PM
Wednesday, April 27, 2011
study hard vs study smart :)
study hard itu kalau boleh diibaratkan adalah sebagai belajar betul betul . contohnya , seseorang yang study bagai nak rak sampai tak tido malam bangun pagi esok mata bengkak bengkak semata mata nak dapat A++ dalam exam tapi just for result . hafal semua buku tapi after exam lupa semua . tutup buku buat pekasam . student macam ni , just study hard but no knowledge .
study smart pula boleh diibaratkan sebagai belajar dengan cara yang betul . contohnya , seseorang yang study for knowledge . belajar untuk jadi budak pandai . future seseorang ni akan cerah lagi bersuluh sebab dia akan apply apa yang dia belajar . walaupun tak de laa bagus mana pun dalam exam tapi knowledge dia tetap melekat kat kepala dia .
so , apa pendapat korang ? pada pendapat saya , better study smart laa . saya tak nak laa belajar sungguh sungguh tapi tak de hasil . memang perlu belajar sungguh sungguh tapi saya tak nak laa belajar ibarat masuk telinga kanan keluar telinga kiri . buat penat je . apa apa pun , wish me luck . SPM nak dekat dah ni .
p/s : renung renung kan lah :)
Posted by @ekaamohamad at 1:10 AM
Saturday, April 2, 2011
I JUST WANT MY FREEDOM !
kebebasan ialah menekankan kebolehan seseorang individu
untuk bertindak mengikut kehendaknya sendiri :)
bila laa saya nak dapat semua ni .
saya tak nak hidup dalam paksaan dan ugutan .
saya dah dapat beza laa kebebasan positif atau kebebasan negatif .
jangan nak buat saya ni macam budak kecik boleh tak ?
TENSION
TENSION
TENSION
pening , bosan dan segala-galanya .
* mood tiba tiba menggila :P
Posted by @ekaamohamad at 12:25 AM
Friday, January 14, 2011
Masa & Privasi :)
tumpuan utama sekarang adalah untuk belajar . siapa tak nak masa depan cerah lagi bersuluh kan ? haha . tahun ni tahun yang paling mencabar kot . tapi nak buat macam mana . bukan hidup laa namanya lau tak ada cabaran . so , kena laa biasakan diri . penat penat belajar dulu , tentu nak rasa hasilnya . so far , so good . masa untuk diri sendiri juga akan lebih diutamakan . siapa lagi nak kesiankan diri saya kalau bukan diri saya sendiri . pendek kata , jaga diri sudah lahh . haha . bia laa apa orang nak kata , janji saya tahu diri saya sendiri . untuk hal privasi , saya amat titik berat kan . ada kes yang privasinya dah tak ada , mulalah nak salahkan orang lain . sentiasa ingat . jaga diri baik baik , hiasi peribadi dan jangan kacau orang lain :)
Posted by @ekaamohamad at 8:48 PM
Subscribe to:
Posts (Atom)






