BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, July 26, 2011

want it ♥




alahaiii , jealousssssssnya --'


Thursday, June 23, 2011

ask my myself :)

  • am i nice ? maybe laa . hihi
  • what am i grateful for ? was born to this world . alhamdulillah :)
  • am i honest ? yeah , i love to be honest . 
  • do i work hard ? do as i can . buat kerja tangguh tangguh tuu biasa laa :P
  • what do i need to change about myself ? my attitude yang tak berapa nak elok tuu . 
  • do i complain ? always . i ni cerewet sikit . 
  • do i care about others ? yes , of course laa . caring kannnn XD
  • do i spent enough time with my family ? yesssss . banyak spend time ngan family laaa . i love my family 
  • am i successful ? not yet . tak tahu nak jadi success macam mana . 
  • what are in my dream ? to be a good wife . hihihiiii
  • am i positive ? tak ada laa positive sangat . 
  • am i cheap ? hohooo . no laaaaa ! mahal + kedekut :P
  • am i selfish ? no laaa .
  • who do i love ? my family , boyfie , gergurl and all my bestieeeee 
  • what makes me happy ? adaaaa laa :D
  • what makes me sad ? someone breaks my heart :(
  • what makes me angry ? many things . memang selalu marah marah pun . 
  • what is my greatest regret ? hurt people's feeling . especially , orang orang yang tersayang . rasa bersalah laa pulak :(
  • do i listen to my heart ? yesss , ikut je apa hati i cakap . always be positive :)
  • do I let other people’s negativity affect me ? ikut suka hati diorang laa . the important is i tahu yang mana betul and yang mana salah :)
  • what is missing in my life ? hmmm , nothing . so far laaa .
  • do i ask enough questions ? okay , enough . tak larat dah .

Wednesday, April 27, 2011

study hard vs study smart :)


study hard itu kalau boleh diibaratkan adalah sebagai belajar betul betul . contohnya , seseorang yang study bagai nak rak sampai tak tido malam bangun pagi esok mata bengkak bengkak semata mata nak dapat A++ dalam exam tapi just for result . hafal semua buku tapi after exam lupa semua . tutup buku buat pekasam . student macam ni , just study hard but no knowledge . 
study smart pula boleh diibaratkan sebagai belajar dengan cara yang betul . contohnya , seseorang yang study for knowledge . belajar untuk jadi budak pandai . future seseorang ni akan cerah lagi bersuluh sebab dia akan apply apa yang dia belajar . walaupun tak de laa bagus mana pun dalam exam tapi knowledge dia tetap melekat kat kepala dia .

so , apa pendapat korang ? pada pendapat saya , better study smart laa . saya tak nak laa belajar sungguh sungguh tapi tak de hasil . memang perlu belajar sungguh sungguh tapi saya tak nak laa belajar ibarat masuk telinga kanan keluar telinga kiri . buat penat je . apa apa pun , wish me luck . SPM nak dekat dah ni . 

p/s : renung renung kan lah :)



Saturday, April 2, 2011

I JUST WANT MY FREEDOM !

kebebasan ialah menekankan kebolehan seseorang individu 
untuk bertindak mengikut kehendaknya sendiri :)
bila laa saya nak dapat semua ni .
saya tak nak hidup dalam paksaan dan ugutan . 
saya dah dapat beza laa kebebasan positif atau kebebasan negatif . 
jangan nak buat saya ni macam budak kecik boleh tak ? 
TENSION
TENSION 
TENSION 
pening , bosan dan segala-galanya .
* mood tiba tiba menggila :P

Friday, January 14, 2011

Masa & Privasi :)

tumpuan utama sekarang adalah untuk belajar . siapa tak nak masa depan cerah lagi bersuluh kan ? haha . tahun ni tahun yang paling mencabar kot . tapi nak buat macam mana . bukan hidup laa namanya lau tak ada cabaran . so , kena laa biasakan diri . penat penat belajar dulu , tentu nak rasa hasilnya . so far , so good . masa untuk diri sendiri juga akan lebih diutamakan . siapa lagi nak kesiankan diri saya kalau bukan diri saya sendiri . pendek kata , jaga diri sudah lahh . haha . bia laa apa orang nak kata , janji saya tahu diri saya sendiri . untuk hal privasi , saya amat titik berat kan . ada kes yang privasinya dah tak ada , mulalah nak salahkan orang lain . sentiasa ingat . jaga diri baik baik , hiasi peribadi dan jangan kacau orang lain :)